dilluns, 28 d’abril del 2014

XVIII Concurs El Gust per la Lectura

VÍDEOS DELS ALUMNES DE 1r d'ESO de l'INS s'AGULLA de BLANES
PRESENTATS AL XVIII CONCURS EL GUST PER LA LECTURA

ALLIEN

Lluís, Jordi, Eric, Dani Rubio i Dario, 1r A

A CASA DE L'AUGUST



Ana F, Ana R., Ariadna, Lucía i Paula, 1r A

A CASA


Paula R., Paula C., Aroa, Ainoa i Mariona, 1r C

ELS PREMIS

Maria, Melisa, Elena, Aina i Umar, 1r A

A L'ESCOLA NOVA



Judit, Marta, Aida, Aniana i Randa, 1r C

CAMÍ A CASA



Joel G., Joel P, Ousman, Iker i Albert, 1r C

L'AMISTAT



Alejandra, Dani R., Christian, Aaron i Ana F., 1r 

ESCENES DE WONDER



Anna, Suemy, Ivet i de 1r D

HALLOWEEN



Facundo, Eloi i Raúl de 1r D

ESCENES



Fatu, Imelda, Paloma i David de 1r B


ÀLIEN




Fuseni, Ivan, Raúl, Óscar i Abel de 1r B









divendres, 25 d’abril del 2014

WONDER - Últimes parts

L'AUGUST

El valor que ha tingut l'Auggie en anar tots els dies a l'escola es el que més m'ha sorprès.


Randa Ghalzouri, 1r C


M'ha agradat que li ha demanat perdó a la seva mare.

Ainoa Sánchez, 1r C


DAISY

L'August s'enfada quan no li diuen la veritat.


Aniana Pratsevall, 1r C

Isabell Pullman porta la Daisy al veterinari i decideix que el veterinari li posi una injecció perqueè no sofreixi. Es sent molt trista.

Marta Ruiz, 1r C

Em sorprèn que la Via acceptès tan bé que la Daisy s'havia de morir i em sorprèn que el Nate Pullman no vulgui que ningú el vegi plorar.

Judit Ruiz, 1r C


M'ha sorpres que el pare els expliquès les coses que li han fet a la Daisy a l'hospital, així com plorant.

Ainoa Sánchez, 1r C

LA MIRANDA

Ella estima a l'Auggie, sembla un germà per ella.


Aida Abellán, 1r C

La Miranda canvia d'estil per tenir amigues. Menteix per ser "popular".

Aniana Pratsevall, 1r C

Per fer-se la guai va canviar el seu aspecte i la seva manera de ser.

Judit Ruiz, 1r C

La meva opinió sobre la Miranda és que no tenia per què deixar de costat a la Via perquè no s'hagi canviat de look.

Joel Pozo, 1r C 

Santa Maria de Palautordera


Vaig aprendre que les coses tenim que parlar-les i escoltar, i així sortiran millor.

Ariadna Maynou, 1r A


Aquesta excursió m'ha agradat molt perquè vam aprendre a cooperar, a confiar en els amics, entren nosaltres dir-nos coses positives.

Lucía Castañón, 1r A


WONDER - Interpretacions de diàlegs

ASSAIG


A l'assaig la Miranda i en Justin tenen una conversa i en Justin al principi no entén gaire la situació i llavors es comencen a fer preguntes sobre l'Auggie i la seva mala sort.


Aniana Pratsevall,1r C

El Justin i la Miranda comencen a parlar de l' Auggust i en Justin s'adona que la Miranda era amiga de la Via i que la Via no li havia dit res. A més creu que l' univers no s' ha portat molt bé amb l' Auggust.

Judit Ruiz, 1r C

La part del diàleg entre la Miranda i el Justin, l'assaig, vol dir el descobriment d'una amistat entre la Miranda i la Via.



Joel Gutiérrez, 1r C

Jo crec que la Miranda no veu a l'Auggie com un nen normal. En canvi el Justin el veu com un nen normal i corrent.

Aida Abellán, 1r C


El Justin està molt estressat i molt nerviós per les obres de teatre. El diàleg està tot en minúscula i quasi no he entès res.

Ainoa Sánchez, 1r C


La conversa entre la Miranda i el Justin és sobre la inseguretat de la Miranda.

Ousman Ceesay, 1r C


Jo crec que la Miranda veu l'Auggie com una persona normal i no com un "zombi" perquè el coneix des de que ell era petit, però ella no entenia per què es burlaven d'ell, per això li va regalar el casc d'astronauta.

Randa El Ghalzbouri, 1r C

OCELL



A l'ocell la Via i en Justin tenen una conversa sobre la Miranda que abans era amiga seva i ara s'ha tenyit i no és la mateixa, han de fer una obra de teatre i la Via li diu als seus pares que no queden entrades perquè no hi vagin perquè sinó tothom parlarà de l'Auggie.


Aniana Pratsevall,1r C

El Justin es sent estranyat de que la Via no li hagi explicat que la Miranda era la seva amiga i li pregunta, comencen a discutir i la Via es posa a plorar perquè no vol que la seva família vagi a la seva funció perquè no vol que ningú sàpiga que l' Auggust és el seu germà i per això es sent malament.

Judit Ruiz, 1r C


La part del diàleg entre el Justin i la Via, l'ocell, vol dir el resguard d'un sofriment de l'amistat de la Via i la Miranda.

Joel Gutiérrez, 1r C


Entenc que la Via no està molt bé per la malaltia del seu germà l' August.

Ainoa Sánchez, 1r C


La conversa entre el Justin i la Via és sobre per què no saben per què la Miranda se sent insegura si mai ho ha estat.

Ousman Ceesay, 1r C





Crec que la Via no volia dir-li ni parlar de la Miranda per si en Justin s'enamorava. I la Via te por de que llegeixin els sentiments de l'Auggie.

Randa El Ghalzbouri, 1r C


El Justin es sentía enfadat perquè la Via no li va dir que era amiga de la Miranda. Els dos es van posar tristos, peró al final es van posar contents. 

Marta Ruiz, 1r C




X Certamen de Lectura en Veu Alta

El 1r d'ESO s'ha inscrit en el X Certamen de lectura en Veu Alta i els quarts de final es celebraran en el Teatre Municipal de Blanes el proper 2 d'abril.

De la categoria de 1r d'ESO - corsaris - només pot llegir un alumne en representació del nostre institut i per això a les classes hem fet unes eliminatòries de lectura en veu alta on els mateixos alumnes han triat als tres millors lectors de la seva classe d'entre els que volien fer-ho.

Amb aquests 12 alumnes classificats volem celebrar un petit tribunal que triï qui serà el nostre lector. I és per això que el proper dilluns 10 de març, a les 9:15, els finalistes no assistiran a les seves classes normals (tenen Estudis Alternatius a aquesta hora), sinó que han de ser-hi a la biblioteca del centre on llegiran per el tribunal.
Aquests alumnes són:
De 1r A: Dani Ròdenas, Paula Balsells i Álex Robles

De 1r B: Paloma Barea,Maria Garres i Diana Luchko

De 1r C: Joel Gutiérrez,Aida Abelán i Judit Ruiz

De 1r D: Laura Flores Jordi Barea i Isaac González


EINES PER TREBALLAR LA LECTURA EN VEU ALTA:

Vocalitzar, articular, entonació, pronunciació, signes de puntuació, projecció de la veu, veu i el cos, ritme, concentració, atenció.

ACTIVITATS PER A PREPARAR LA LECTURA EN VEU ALTA:

1. Roda d'energia i atenció i concentació.
2. Escalfament del cos: estiraments, badall, dutxar-se, boca, cos, mirall.
3. Escalfament veu
4. Vocalització
5. Projecció de la veu
6. Puntuació
7. Entonació
8. Interpretació: llegir de diferents maneres, fer mímica, dramalització de la història.
9. Simulacre

Jordi Sedano, 1r A

   LA CLAU ES LA PRÀCTICA!








1r classificat: Jordi Barea - 1r D
2n classifcat: Isaac López - 1r D
3r clasificat: Judit Ruiz - 1r C

WONDER - 4a i 5a parts




JACK

No li importa que l'Auggie sigui un nen estrany i ho defensa del Julian.


Luis Martínez, 1r A

El Jack ja s'ha acostumat a la seva cara.

Jordi Sedano, 1r A

En Jack només ho va dir per anar del rollo dels guais i també li va ficar un cop de puny al Julian per defendre a l'August.

Darío Zicavo, 1r A


En el dia de Haloween es va comportar com un imbècil, pero ara es amic de l' August.

Umar Baragi, 1r A

Quan fan parelles per fer un treball de l'escola, el Jack dóna un cop de puny al Julian i queda expulsat de l'escola.

Melisa Pérez, 1r A

M'ha agradat molt el que ha fet el Jack amb l'Agust, perquè quan no eren amics el defensava i no volia que el canviessin de parella de ciències.

Ana Ruiz, 1r A  


Al final ha preferit ser amic de l' August sense importar-li el que pensin els altres. 

Judit Ruiz, 1r C


En Jack descobreix què li passa a l' August i li demana disculpes, però ara està barallat amb en Julian.

Iker Ponce, 1r C


JUSTIN

És un bon tio i molt bo fent teatre. Està preocupat de que no li surti bé l'obra de teatre perquè no se sap ben bé el monòleg i té vergonya de fer-ho malament. El primer dia que va veure l'Auggie es va espantar, però quan va passant el temps, no l'importa que tingui aquesta cara.

Luis Martínez, 1r A

Ser amic de l'August és ser bona persona.

Darío Zicavo, 1r A

Tota la gent que veu a l'August per primera vegada es queda paral·litzat com el Justin.

Jordi Sedano, 1r A

M'ha agradat quan diu: no tot depèn de l'atzar, que potser és sort, però l'univers al final sap trobar l'equilibri.

Aina Mariages, 1r A


És el nòvio de la Via. Al principi quan va veure l' August es va soprendre, però després van començar a ser bons amics i els pares estan molt contents amb ell.

Umar Baragi, 1r A

M'ha agradat molt la part del Justin perquè quan veu per primera vegada l'Agust no li mira amb cara rara ni res.

                                                                                                                      Ana Ruiz, 1r A

Quan ell agafa la marieta tanca la mà i pensa un desig i no el pot dir a ningú.
                                                                                                                                                           Lucía Castañón, 1r A 

No m'esperava que la Via tingués un nòvio. M'ha sorprès! Per què no hi ha majúscules en aquesta part?


Aida Abellán, 1r C


Toca el violí i va acompanyar al Jack a la parada de l'autobús i li va a comprar un xiclet.

Marta Ruiz,1r C






WONDER - 2a i 3a parts

VIA


És la germana gran d'August, és una nena de quinze anys que explica la vida de l'August des del seu punt de vista. Ajuda molt a l'August.


Albert Serrat, 1r C

M'ha fet molta pena quan explicava lo de la seva àvia quan va morir, quasi ploro.

Aida Abellán, 1r C


La Via explica l'ho que li passa al seu germà. Ella ho veu com un nen normal. Ella li dóna molts ànims i no vol que la gent es rigui d'ell, li ajuda molt, li dóna consell i l'estima molt.

Marta Ruiz, 1r C


La Via és la germana de l'August, ella entén que estigui passant un mal any perquè a ella també li ha passat, però ella l'anima perquè vagi a l'escola.  

Álex Mairén, 1r C


La Via i dues amigues seves sempre han anat juntes i volien que a secundària també fos així, ho van aconseguir, però les amigues se'n van anar amb les populars. L' August té problemes a l' escola i la Via se'ls intenta arreglar.

Aniana Pratsevall 1r C


A la gent que mira a l'August pel carrer estranyament els hi planta cara, fins i tot als adults.

Umar Baragi, 1r A


Si els pares no creuen a en Auggie, li pregunten a ella.

Ousman Ceesay, 1r C



SUMMER

M'ha fet impressió quan he sapigut que en Jack volia sortir amb la Summer, no m'ho esperava. I lo del gimnàs semblava divertit, m'agradaria fer-ho!

Aida Abellán, 1r C

És la millor amiga de l'Agust. A ella no li sembla un nen guapo, però li encanta ser el seu amic, a ella li dona igual el que opinin els altres nens de l'escola perquè ella diu que l'August és un bon amic i farà els treballs amb ell.

Marta Ruiz, 1r C


És la millor amiga de l'August, l'ajuda molt a superar problemes i sempre li treu un somriure quan està trist. Cada vegada són més amics.

Albert Serrat, 1r C


La Summer és la millor amiga de l'August, ella pensa molt diferent del que pensen els altres nens del fisic de l'August, ella diu que  ell la fa riure i què fara els treballs amb ell.

Álex Mairén, 1r C


L' Auggie no es parla amb la Summer perquè creu que fingeix ser amiga seva, però ella no menteix i al final es perdonen. La Summer invita a l' Auggie a sopar a casa seva i durant uns dies van quedant per fer el treball d'Egipte.

Aniana Pratsevall, 1r C


La Summer diu que tots els altres nens són estranys, perquè sempre li pregunten com pot anar amb l'August.


Darío Zicavo, 1st A

La Summer vol que en Auggie es quedi a casa seva a sopar i la seva mare li diu que sí.
Els pares de l'Auggie van invitar a la Summer a sopar a casa seva moltes vegades.

Lucía Castañón, 1r A


La Summer és la primera amiga de l'August a l' institut, és guapa i molt simpàtica. No li agrada que tractin l' August com un zombi o com si fos contagiós.

Umar Baragi, 1r A


La Summer és una noia molt amable que cau bé a tothom però és amiga de l' Auggust i la gent no ho entén, però a ella no li importa i ajuda l'August moltíssim.

Judit Ruiz, 1r C



Aquesta veu a l'August d'una manera diferent als altres nens, ja que sent empatia. La Summer entra a la vida de l'August en el moment que és necessari, perquè era el primer dia de l'August, i ell estava nerviós.

Joel Gutiérrez, 1r C


La Summer és molt amable perquè no juga a " La Pesta".

Iker Ponce, 1r C

WONDER - 1a part

FEM ANOTACIONS sobre la 1a PART de WONDER


IDEES SORPRENENTS:

Li van operar per arreglar-li el paladar quan era un bebé i també quan tenia quatre anys, però continuava tenint un forat.


Aina Mariages, 1r A
L' August té por de sortir al carrer per si la gent el critica, es riguin d'ell o el mirin de forma estranya.

Umar Baragi, 1r A


Crec que la síndrome de Treacher Collins és una malaltia molt perjudicial per l’afectat, tant per la salut com socialment.
El fet de tenir ceguera, sordesa i altres defectes a la cara, poden ser un problema físic, però també social. A part que et poden fer bastants intervencions, el fet de tenir una cara lletja o diferent dels demés fa que en una societat tan superficial com aquesta puguis ser rebutjat i, per tant, entrar en una depressió.
Els que són capaços de passar dels rebuigs i continuar endavant són unes bones persones i amb valor. Per tant, no s’ha de jutjar una persona per ser lleig o maco, sinó per l’esforç, el que fa o el que diu.

Aleix Masbernat, 1r C

FRASES QUE ENS HAN AGRADAT MOLT!

"És com enviar un xai a l'escorxador"
Luis Martínez, 1r A


"Seré l´únic nen que té aquesta cara" i "No patiu , ja sé que sóc estrany peró no mossego"

Marta Ruiz, 1r C



PREDICCIONS:


Jo crec que l'August i la Via es canviaran de col·legi.

Luis Martínez, 1r A


L'August encara es farà més operacions per a millorar el seu aspecte.

Ana Ruiz, 1r A


Crec que l’August perdonarà en Jack pel que li va dir.

Aleix Masbernat, 1r C



CONNEXIONS:

Conec una nena que va en cadira de rodes i no es pot moure ni parlar.


Marta Ruiz, 1r C


Jo també defensaria el meu germà, com la Via.

Ana Ruiz, 1r A


A vegades hi ha persones que han parlat de mi de coses que no són certes i a penes em coneixen i això no em fa sentir molt bé.

Aina Mariages, 1r A


El meu cosí, igual que l'August, es va tallar la trena i també la portava amb boletes.

Maria Peláez, 1r A

Reflexions sobre la lectura en veu alta

MARTA RUIZ, 1r C:

M'agrada llegir en veu alta davant de la classe i també a nois més petits perquè em sento molt bé.

Per a entrenar-me li llegeixo a la meva mare.
He de millorar l'entonació i no saltar-me els punts i les comes.

He de fixar-me més, per exemple quan hi hagi un punt. I per pronunciar millor em fixaré en  els accents i aniré canviant de veu per llegir una pregunta o una exclamació.

M´ha agradat llegir en veu alta i ho he fet bé perquè abans de llegir-lo davant dels altres m'ho he llegit una vegada en veu baixa.


MARIA PELÁEZ, 1r A:
M'agradaria llegir poemes en veu alta perquè llegim molt pocs. 
M'agrada llegir en veu alta davant de la classe perquè estic amb persones que conec. 
Llegeixo en veu alta per a practicar la lectura i tinc cura de l'entonació i el ritme


LUIS MARTÍNEZ, 1r A:

M'agradaria llegir poemes en veu alta perquè em fan sentir bé. 

M'agrada llegir en veu alta a un públic desconegut, perquè no em coneixen i no saben si llegeixo bé o malament. 

El que més m'agrada de llegir en veu alta és compartir amb els altres. Quan llegeixo en veu alta em sento segur,encara que he de moderar la velocitat anant més lent i entonant menys. Quan em surt millor és quan projecto la veu.



JUDIT RUIZ, 1r C:


Em va agradar llegir en veu alta una revista perquè estava fent un test amb una amiga i em va entendre molt bé. 

RANDA EL GHALBZOURI, 1r C:

Quan fem lectura en veu alta, si no em distrec puc entendre i escoltar. Per a millorar la meva lectura en veu alta he de projectar més la veu i marcar els signes d'exclamació i d'interrogació. Em va agradar especialment quan vam llegir un dialeg perquè em vaig fixar mes en les comes, els punts, etc...

Pensant en els altres

REFLEXIONS, PENSAMENTS I CITES DE 1r A SOBRE EL VÍDEO 
PENSANT EN ELS ALTRES

Aprendre a pensar en els altres és la clau de la felicitat.

Paula Balsells

Els lligams de l'amistat es creen pensant en els sentiments dels altres.


Alejandra Torrecilla


De vida només n'hi ha una. Hem de viure-la amb alegria.

Luis Martínez


Has de seguir endavant sense por del que passarà.

Aina Mariages         


Hem d'aprofitar la vida cada segon.

Jordi Sedano   

Si un nen no és feliç, ningú és feliç.


Eric Martínez


La clau per ser feliç és pensar en els altres

Maria Peláez


Si perds  algú , sempre  estarà al teu cor.

Melisa Pérez


Els lligams t'ajuden a avançar.

Dani Ródenas

Després de reflexionar es senten millor.

                          Ana Fernández

Has de recordar el passat.

Lucía Castañón

No hem de riure'ns dels altres.


Umar Baragi

Molta gent critica a d'altres persones.

Ariadna Maynou





Enquestes sobre la lectura

M'han fet reflexionar i pensar com llegeixo: Jo llegeixo molt bé, però no llegeixo prou.

Alejandra Torrecillas, 1r A

He de millorar més en lectura en veu alta: no tinc un nivell molt alt però tampoc molt baix.

Maria Peláez, 1r A

M'ha agradat fer l'enquesta perquè així sé com llegeixo. I quan sé com llegeixo puc intentar millorar.

Ana Ruiz, 1r A

Aquesta enquesta m'ha agradat molt perquè et fa preguntes que tu no saps què respondre, i t'ajuden a conèixer-te una mica millor.

Lucía Castañón, 1r A


Llegir és molt important, hem de dedicar una estona al dia a llegir. Si no entenem algun text, el tornem a llegir fins entrendre'l. A més llegir va molt bé per el cervell perqué ens fa pensar més.

Ana Fernández, 1r A


Llegeixo bé i bastant, però em poso nerviós a l'hora de llegir en veu alta.

Christian Manzanares, 1r A



Llegeixo més bé que abans, llegeixo més que abans i m'agrada llegir més que abans. Abans llegia menys i no m'agradava, però vaig llegir un llibre que em va agradar molt "La Canción de Hanna" i  desde llavors llegeixo molt més bé.

Aida Abellan, 1r C

Aquest qüestionari ajuda a que també millorem la lectura.

Marta Ruiz, 1r C


No m'agrada llegir obligatòriament, prefereixo llegir per el meu compte el llibres que m'agraden.

Ainoa Sánchez, 1r C


M'he adonat que, respecte les activitats que faig en el meu temps lliure, faig el que m'agrada sense deixar els estudis de costat. I també, que llegeixo poc.

Joel Gutiérrez, 1r C   


Jo crec que he de llegir més perquè és molt important per la vida, com per exemple per llegir davant d'un públic, davant de la clase i més. A partir d'ara intentaré millorar més la meva lectura.

Albert Serrat, 1r C