dimarts, 27 de maig del 2014

Els llibres i jo, 1r A


Llegeixo algunes nits un llibre però haig de llegir totes les nits i més temps.

Ana Fernández

L'enquesta va sobre quin llibre ens hem llegit. I hem d'explicar per què ens ha agradat. I la manera com ho fem. És molt entretinguda i ens recorda quin llibre ens hem llegit. I si ens ha agradat o no.


Luís Martínez


Aquesta enquesta m'ha agradat perquè et diu on llegeixes i què llegeixes... si llegeixes tombat o ... en la biblio o a casa... Els altres, la lectura i jo... A l'institut conversem sobre les lectures...

Lucía Castañón

A mi no m'agrada llegir llibres perquè m'aburreixen però crec que tindria que llegir més per millorar com llegeixo.

Umar Baragi

diumenge, 25 de maig del 2014

Què sé fer amb la lectura? 1r A


He de tornar a llegir el text procurant identificar el tema i la idea principal de cada paràgraf.


Lucía Castañón


Puc millorar, pensant com he llegit el text, llegir-lo més de dues vegades per arribar a comprendre'l i no saltar-me les parts que no entenc.

Elena Martín


Quan llegeixo he d'agafar el diccionari per les paraules que no entenc, perquè si són importants em podem donar informació.

Alejandra Torrecillas


M'ha fet pensar com en realitat faig lectura, si realment m'agrada llegir o no.

Maria Pelaez


Lectura amb les mares a 1r A

Quasi totes les mares que van venir, quan les seves filles van llegir es van emocionar.

Lucía Castañón

Em va agradar molt estar amb tots els pares, alguns. La meva mare no hi era però també he de dir que cada cop que llegien una redacció vaig plorar.

Paula Balsells


La meva mare no va poder venir perquè estava treballant però va ser molt bonic perquè totes les mares que van venir es van emocionar i alguns alumnes també es van emocionar.

Ana Fernández

Vaig sentir emoció a l'estar amb els meus amics/es amb les seves mares. Vaig plorar d'emoció.

Luís Martínez

Ens vam fer fotos amb les mares jo estaba molt content,encara que la meva mare no vingués.Ens ho vam passar molt bé i tot va sortit bé.


Eric Martínez

Estàvem diferent quan van venir les mares. La meva mare em va dir per què no vaig llegir.

Ariadna Maynou

La meva mare no va assistir-hi, però m'hagués fet il·lusió.

Jordi Sedano


Quan ha vingut la meva mare em vaig sentir molt contenta i també una mica nerviosa.


Alejandra Torrecillas


Ha sigut fantàstic les mares a l'escola, he vist moltes mares que no coneixia, he vist que les mares tenen amor als seus fills, se'ls nota a la cara, ajuden als fills en tot el que necessiten.

Melisa Pérez

Si hagués vingut hauria estat molt més nerviós, no volia llegir la meva redacció.

Christian Manzanares





divendres, 23 de maig del 2014

Friends

En el vídeo he entés que eren un grup de nois que es ficaven amb un de més petit per el color del seu cabell, després un altre al qual li guarden respecte es tenyeix el cabell perquè no es fiquin amb el nen petit.


Álex Robles

El noi és burlat per altres nens. Un noi, es va posar a las seva pell i es va pintar el cabell de color roig.


Luís Martínez

Aquest vídeo és d'un noi que té por d'uns abusons.


Christian Manzanares

No s'han de ficar amb un nen per el seu físic.


Ana Fernández

Crec que no ens hem de riure de ningú, ni dels petits ni dels grans.


Paula Balsells


Aixó ens fa pensar que humiliem a gent perquè si, només pel seu aspecte físic, però si ens ajudem podem evitar-ho.



Umar Baragi

Per molt dolent que siguis amb la gent, no seràs més guai per això.


Aina Mariages

No ens podem burlar d'algú perquè tingui un color de cabells diferent o alguna cosa diferent.


Jordi Sedano

Aquest vídeo em recorda a un llibre i una peli, Wonder i Cobardes


Dani Ródenas

No tenim que insultar a les persones per el seu físic i menys si és més petit que tu.


Alejandra Torrecillas










dijous, 22 de maig del 2014

Bona sort, mala sort... qui sap?

A la vida hi ha coses dolentes i coses bones.

Alejandra Torrecillas

Jo crec que la bona sort i la mala sort no existeix, si tens bona sort és perquè té la mereixes, i si tens mala sort igual. Les persones es busquen el que fan.

Elena Martín

Jo no crec ni en la bona sort ni en la mala sort perquè alguna vegada et pot passar una cosa bona o una cosa dolenta i no té res a veure.
Ariadna Maynou

He reflexionat que ni la bona ni la mala sort existeixen, que les coses que succeeixen siguin bones o dolentes és per alguna cosa i no per cap superstició.
Aina Mariages

Jo no crec en la bona sort ni en la mala sort, si tens un bon dia jo crec que te l'has merescut després de l'esforç.

Jordi Sedano

La bona sort o mala sort no existeix, sempre tindràs totes dues coses.


Melisa Pérez









diumenge, 4 de maig del 2014

Buidatge objectius de millora en la Lectura en Veu Alta


Portafolis Educació secundària: Decideixo què vull millorar
BUIDATGE D’OBJECTIUS I ACTUACIONS DEL GRUP
1r A ESO

                                    OBJECTIU
ACTUACIONS
SEGUIMENT
COL·LECTIU:
- Relaxar-se i concentar-se més per a vocalitzar millor.
- El problema principal de la comprensió és la manca de concentració. Cal relaxar-se i comportar-se per a poder concentrar-se i així entendre el text. Escalfarem la veu abans de començar, farem exercicis de respiració i estiraments. Després d'això la correcta vocalització ens ajudarà molt, però això s'ha d'haver preparat prèviament a casa.
- La primera setmana de maig llegiran en veu alta el conte La rabosa i el llop del llibre El Geperut que llegeixen a classe de llengua catalana, com si fos un simulacre. Durant aquests dies a casa seva s'ho prepararan perquè surti millor que el simulacre que vam fer amb Wonder.
INDIVIDUAL:

1. Luís Martínez

El que faig pitjor és la vocalització de la veu i he d'obrir més la boca. Per millorar la veu "La clau és la practica".

A casa meva primer ho vaig llegir amb la veu freda als meus pares i després amb la veu escalfada els meus pares van notar la diferència.

He llegit en veu alta a la biblioteca pensanten llegir per la Núria que estava lluny i he vocalitzat molt bé.


2. Umar Baragi

El que em surt pitjor dela lectura en veu alta és que em poso nerviós i no vocalitzo bé.

Objectiu de millora: Vull millorar la concentració i la vocalització.

Ho faré practicant, llegint sol moltes vegades, vocalitzant i llegint davant de gent.

Primer a casa vaig llegir sol i em va sortir bé però després quan vaig llegir davant dels meus germans em vaig posar nerviós.

A la classe hem fet exercicis d'escalfament del cos i d'escalfament de la veu. Al principi m'he posat nerviós i m'he entrebancat, però després m'he trobat més cómode i he llegit millor.

3. Melisa Pérez

Em costa una mica l'entonació. He de vocalitzar més i projectar més bé la veu.

A casa he fet escalfament de veu, he llegit dues vegades i l'he llegit a meu germà.

A classe jo crec que he llegit més fort que altres vegades, i això és el que volia, ho he aconseguit, i m'ha agradat, quan t'esforces, pots aconseguir qualsevol cosa.

4. Aina Mariages

A l'optativa de 1r he après a llegir més correctament, no tan de presa, sense fallar tantes paraules i a entendre el que llegeixo.

He d'anar més lenta, vigilant les paraules que llegeixo i fixant-me millor per no inventar-me-les. 

M'ha agradat llegir el Wonder.

A casa he vocalitzat i li he llegit a la meva mare.

A la biblioteca m'he esforçat més que altres dies i em sembla que he millorat, només m'he entrebancat en dues paraules.


5. Ariadna Maynou

Quan llegeixo en veu alta ho faig massa fluix. Vull millorar la projecció de la veu.

A casa li he llegit en veu alta a la meva mare que estava en la cuina i jo a l'habitació. I la meva mare deia que una mica més fort.

A la biblioteca no ho he fet malament però jo crec que podria haver projectar la veu encara més.

6. Eric Martínez

OBJECTIUS DE MILLORA: Jo provare de millorar en no saltar-me les comes.

COM PUC FER-HO: Llegiré a casa amb la meva mare i germana, e miraréal mirall per no posar-me nerviós quan la gent em miri. Faré escalfament de la veu. Em sentia molt be, no em posava nerviós.

COM m'ha sortit a classe?: M'he sentit bé, m'he entrebancat una mica però he projectat bé la veu, no he llegit com altres vegades, però quan més practiqui, més bé em sortirà.


7. Ana Fernández

Des que hem fet lectura en veu alta llegeixo millor perquè abans volia anar molt ràpid llegint i ara em dóna igual anar ràpid perquè lo important és vocalitzar.

Per llegir millor e veu alta, abans de llegir en veu alta he d'escalfar fent una sèrie d'exercicis, he de llegir més lent perquè s'entengui millor i no he de posar-me nerviosa i tenir un bon ritme. Haig de relaxar-me per llegir i no posar-me nerviosa i per tenir un bon ritme haig de practicar.

Per preparar-me la lectura en veu alta jo estava a la meva habitació i la meva mare a la cuina fent el sopar i li estava llegint en veu alta. Després li vaig llegir al meu pare que estava al meu costat en veu alta. Només m'he preparat la lectura en veu alta dues vegades.

A la biblioteca m'he sentit bé m'he entrebancat una mica en projectat bé la veu, no he llegit com altres vegades però quan més practiqui, més bé em sortirà.

8. Ana Ruiz

1. Quan vam començar el llibre de Wonder primer vam començar a llegir en veu alta , i em va agradar perquè vam aprendre a vocalitzar.
2. Jo no vocalitzo bé i em poso molt nerviosa
3. Per a millorar no he de posar-me  tan nerviosa   i estar més atenta quan llegeixo.
4. He de fer exercicis  de    vocalització i llegir davant dels meus pares.
5. Li he llegit el llibre al meu germà i després per a mi sola , total dues vegades.
6. MA la biblioteca m'ha sortit bastant  bé perquè no m'he posat tan nerviosa, però m'he inventat algunes paraules.

9. Maria Peláez:
Quan llegeixo en veu alta a vegades no utilitzo el ritme adequat
L'entonació l'estic millorant cada vegada més i col·loco el cos correctament per llegir

Per a millorar llegeixo per alguna persona i que em digui si ho ho faig a bon ritme i que m'entengui quan llegeixo.

S'ho he llegit a la meva mare, em costa molt llegir al ritme en paraules que són més difícils.

A la biblioteca he llegit força bé, m'he entrebancat alguna vegada, però m'ha sortit millor del que m'esperava, la Núria m'ha dit que ho he fet molt bé.



Objectiu de millora a la Lectura en Veu Alta

Quan llegeixo en veu alta em poso nerviós i no dic les paraules del llibre. Per a llegir bé
he de tranquilitzar-me i respirar molt i tancar els ulls, llegir molt i no esverar-me quan llegeixo.

Dani Ródenas, 1r A

Per a llegir en veu alta m'he de concentrar, per concentrar-me he d'estar tranquila, no fer tonteries... Llegiré a la meva habitació tranquil·la i quan ho hagi llegit s'ho llegiré a la meva mare.

Lucía Castañón, 1r A

-Objectiu de millora:
No voler llegir tan de pressa, perquè per això no llegeixo millor i així respectaré els signes de puntuació i no m'entrebancaré.

-Com puc fer-ho:
Entrenar-me sola perquè no em posi nerviosa.

Paula Balsells,1r A

- El que em surt pitjor és que em poso nerviós i a vegades no vocalitzo bé les paraules.

- Objectiu de millora: Vull millorar la meva concentració a l'hora de llegir.

- Com puc fer-ho: Abans de llegir tranquil·litzar-me una mica. Aspiraré i expiraré abans de llegir.

Christian Manzanares, 1r A

Millorant la lectura en veu alta he entès millor el que llegia.
El que faig pitjor és anar ràpid perquè no vocalitzo bé.
El meu objectiu de millora és controlar el ritme per millorar la vocalització.
Per millorar puc llegir repetidament la lectura i vocalitzar paraules complicades.

Álex Robles, 1r A

He aprés a vocalitzar una mica més, a fer més comes quan llegeixo, a no anar massa ràpid llegint, i quan llegeixo enterar-me del que llegeixo, i tanbe a fer anotacions, tenir ideees del que passarà.
Ara mateix, llegeixo una mica milor que abans. En veu alta, quan llegeixo entenc el que estic llegint. Si no vocalitzó ningú m'entén tampoc vocalitzo i vaig massa ràpid. He de vocalitzar i fer bé els signes de puntuació i intentar no anar ràpid.

Elena Martín, 1r A

Quan he llegit en veu alta a la classe no m'he posat nerviosa i he llegit més lent perquè s'entengués millor.

Alejandra Torrecilla, 1r A

Aquesta lectura en veu alta m'ha millorat la vocalització, la projecció de la veu i la concentració i atenció.
Per llegir més bé "La clau es la pràctica".
El que he fet millor crec que ha sigut la projecció de la veu.
-EL QUE HE FET PITJOR:
M'entrebanco una mica al llegir.
M'equivoco en els signes de puntuació.
OBJECTIUS DE MILLORA.
-He de fixar-me més en els signes de puntuació no saltar-me ni un, pronunciar bé i entonar bé.
-COM PUC FER-HO:
He de posar el cos recte per llegir millor i llegir per al que tinc més lluny.
-COM HO HE FET:
Jo estava a la meva habitació 8i la meva mare al menjador i jo llegia i ella m'escoltava.
-A CLASSE:
Sobre la meva opinió, com he llegit m'ha sortit bé la projecció de la veu, he millorat molt això.

Jordi Sedano, 1r A


Portafolis Educació secundària: Decideixo què vull millorar
BUIDATGE D’OBJECTIUS I ACTUACIONS DEL GRUP
1r C ESO

                          OBJECTIU
ACTUACIONS
SEGUIMENT
COL·LECTIU:
- Augmentar la concentració per a escoltar els altres i vocalitzar millor i projectar més la veu perquè els altres t'entenguin.
- El problema principal de la comprensió és la manca de concentració. Cal relaxar-se i comportar-se per a poder concentrar-se i així entendre el text. Els exercicis de relaxació i concentració ajuden però també la predisposició per fer-ho, la bona actitud. Després d'això la correcta vocalització i projecció de la veu ens ajudaran molt, però això s'ha d'haver preparat prèviament.
- La primera setmana de maig llegiran en veu alta els capítols de Platero i yo a la classe de llengua castellana, com si fos un simulacre. Durant aquests dies a casa seva s'ho prepararan perquè surti millor que el simulacre que vam fer amb Wonder.
INDIVIDUAL:

1. Paula Ribas – El que he après és que quan llegim hem de tenir una bona postura i pronunciar bé. El que puc fer per a millorar la meva pronunciació és mirar de pronunciar bé les paraules.

Em prepararé el text moltes vegades i abans de començar faré exercicis de relaxació i no miraré la gent per noposar-me nerviosa.



2. Aroa Sala – He après que no he de llegir tan ràpid i que m'he de fixar més en els punts, les comes, els signes d'interrogació i d'exclamació.

El meu objectiu de millorar és respectar els signes de puntuació i per fer-ho m'he de concentrar, entendre i llegir a poc a poc.


3. Mariona Estrada - He après que abans de llegir en veu alta hem d'escalfar el nostre cos i la nostra veu. El meu objectiu de millora és la projecció de la meva veu. He de pujar el to de veu.

Em prepararé llegint en veu alta des de lluny a la meva mare.

4. Judit Ruiz – He après a projectar la veu però el que em surt pitjor és entonar.

He de millorar l'entonació i per millorar haig de fixar-me en totsels signes de puntuació i preparar-m'ho a casa.


5. Joel Gutiérrez – He après a fer anotacions durant la lectura per a facilitar la comprensió. El que em costa més és la concentració.

Per a millorar la meva concentració he de practicar a casa. Abans de llegir-ho a classe he d'estar preparat i a classe no m'he de distreure parlant amb els altres.