diumenge, 4 de maig del 2014

Buidatge objectius de millora en la Lectura en Veu Alta


Portafolis Educació secundària: Decideixo què vull millorar
BUIDATGE D’OBJECTIUS I ACTUACIONS DEL GRUP
1r A ESO

                                    OBJECTIU
ACTUACIONS
SEGUIMENT
COL·LECTIU:
- Relaxar-se i concentar-se més per a vocalitzar millor.
- El problema principal de la comprensió és la manca de concentració. Cal relaxar-se i comportar-se per a poder concentrar-se i així entendre el text. Escalfarem la veu abans de començar, farem exercicis de respiració i estiraments. Després d'això la correcta vocalització ens ajudarà molt, però això s'ha d'haver preparat prèviament a casa.
- La primera setmana de maig llegiran en veu alta el conte La rabosa i el llop del llibre El Geperut que llegeixen a classe de llengua catalana, com si fos un simulacre. Durant aquests dies a casa seva s'ho prepararan perquè surti millor que el simulacre que vam fer amb Wonder.
INDIVIDUAL:

1. Luís Martínez

El que faig pitjor és la vocalització de la veu i he d'obrir més la boca. Per millorar la veu "La clau és la practica".

A casa meva primer ho vaig llegir amb la veu freda als meus pares i després amb la veu escalfada els meus pares van notar la diferència.

He llegit en veu alta a la biblioteca pensanten llegir per la Núria que estava lluny i he vocalitzat molt bé.


2. Umar Baragi

El que em surt pitjor dela lectura en veu alta és que em poso nerviós i no vocalitzo bé.

Objectiu de millora: Vull millorar la concentració i la vocalització.

Ho faré practicant, llegint sol moltes vegades, vocalitzant i llegint davant de gent.

Primer a casa vaig llegir sol i em va sortir bé però després quan vaig llegir davant dels meus germans em vaig posar nerviós.

A la classe hem fet exercicis d'escalfament del cos i d'escalfament de la veu. Al principi m'he posat nerviós i m'he entrebancat, però després m'he trobat més cómode i he llegit millor.

3. Melisa Pérez

Em costa una mica l'entonació. He de vocalitzar més i projectar més bé la veu.

A casa he fet escalfament de veu, he llegit dues vegades i l'he llegit a meu germà.

A classe jo crec que he llegit més fort que altres vegades, i això és el que volia, ho he aconseguit, i m'ha agradat, quan t'esforces, pots aconseguir qualsevol cosa.

4. Aina Mariages

A l'optativa de 1r he après a llegir més correctament, no tan de presa, sense fallar tantes paraules i a entendre el que llegeixo.

He d'anar més lenta, vigilant les paraules que llegeixo i fixant-me millor per no inventar-me-les. 

M'ha agradat llegir el Wonder.

A casa he vocalitzat i li he llegit a la meva mare.

A la biblioteca m'he esforçat més que altres dies i em sembla que he millorat, només m'he entrebancat en dues paraules.


5. Ariadna Maynou

Quan llegeixo en veu alta ho faig massa fluix. Vull millorar la projecció de la veu.

A casa li he llegit en veu alta a la meva mare que estava en la cuina i jo a l'habitació. I la meva mare deia que una mica més fort.

A la biblioteca no ho he fet malament però jo crec que podria haver projectar la veu encara més.

6. Eric Martínez

OBJECTIUS DE MILLORA: Jo provare de millorar en no saltar-me les comes.

COM PUC FER-HO: Llegiré a casa amb la meva mare i germana, e miraréal mirall per no posar-me nerviós quan la gent em miri. Faré escalfament de la veu. Em sentia molt be, no em posava nerviós.

COM m'ha sortit a classe?: M'he sentit bé, m'he entrebancat una mica però he projectat bé la veu, no he llegit com altres vegades, però quan més practiqui, més bé em sortirà.


7. Ana Fernández

Des que hem fet lectura en veu alta llegeixo millor perquè abans volia anar molt ràpid llegint i ara em dóna igual anar ràpid perquè lo important és vocalitzar.

Per llegir millor e veu alta, abans de llegir en veu alta he d'escalfar fent una sèrie d'exercicis, he de llegir més lent perquè s'entengui millor i no he de posar-me nerviosa i tenir un bon ritme. Haig de relaxar-me per llegir i no posar-me nerviosa i per tenir un bon ritme haig de practicar.

Per preparar-me la lectura en veu alta jo estava a la meva habitació i la meva mare a la cuina fent el sopar i li estava llegint en veu alta. Després li vaig llegir al meu pare que estava al meu costat en veu alta. Només m'he preparat la lectura en veu alta dues vegades.

A la biblioteca m'he sentit bé m'he entrebancat una mica en projectat bé la veu, no he llegit com altres vegades però quan més practiqui, més bé em sortirà.

8. Ana Ruiz

1. Quan vam començar el llibre de Wonder primer vam començar a llegir en veu alta , i em va agradar perquè vam aprendre a vocalitzar.
2. Jo no vocalitzo bé i em poso molt nerviosa
3. Per a millorar no he de posar-me  tan nerviosa   i estar més atenta quan llegeixo.
4. He de fer exercicis  de    vocalització i llegir davant dels meus pares.
5. Li he llegit el llibre al meu germà i després per a mi sola , total dues vegades.
6. MA la biblioteca m'ha sortit bastant  bé perquè no m'he posat tan nerviosa, però m'he inventat algunes paraules.

9. Maria Peláez:
Quan llegeixo en veu alta a vegades no utilitzo el ritme adequat
L'entonació l'estic millorant cada vegada més i col·loco el cos correctament per llegir

Per a millorar llegeixo per alguna persona i que em digui si ho ho faig a bon ritme i que m'entengui quan llegeixo.

S'ho he llegit a la meva mare, em costa molt llegir al ritme en paraules que són més difícils.

A la biblioteca he llegit força bé, m'he entrebancat alguna vegada, però m'ha sortit millor del que m'esperava, la Núria m'ha dit que ho he fet molt bé.