diumenge, 14 de gener del 2007

La pell freda de Albert Sánchez Piñol


Proposat per Montse Capellà i Yolanda Sediles.
A l'Edu365 podem trobar una proposta de lectura sobre el llibre.


"
La pell freda és un malson. Amb aquestes poques paraules, Albert Sánchez Piñol ha resumit la seva novel·la. És un malson per al protagonista i també ho podrà ser per a tu, que t'endinsaràs en un món fantàstic ple de sorpreses per descobrir uns personatges amb uns caràcters que són antics com la vida mateixa. La novel·la s'enceta com una història de passions:

"Mai no som infinitament lluny d'aquells qui odiem. Per la mateixa raó, doncs, podríem creure que mai no serem absolutament a prop d'aquells qui estimem. Quan em vaig embarcar ja coneixia aquest principi atroç."

La por és un ingredient constant que mou els personatges i que també et farà sotragar la teva lectura.

Escrita en primera persona en forma de memòries, la novel·la explica com un
antic militant de l'Exèrcit Republicà Irlandès (IRA), Kollege, desenganyat de la lluita patriòtica per la independència d'Irlanda, desembarca en una illa minúscula del sud de l'oceà Atlàntic per encarregar-se d'una petita estació meteorològica, amb el desig de fugir del seu país i trobar la pau interior."

2 comentaris:

Anònim ha dit...

La pell freda no sé si em va agradar o no. El que sí puc dir es que em va sorprendre, em va deixar "boquiabierta" i això per mi és molt. Hi ha tan poques coses que encara ens poguin sorprendre!

Anònim ha dit...

Doncs a mí sí que em va agradar (molt), tot i que estic d'acord amb tu en allò del "factor sorpresa". Potser per això precisament...
Vaig haver de fer l'esforç de no identificar-me amb cap dels protagonistes i no pensar contínuament: "Jo, si fos ell/ella no faria això o allò altre", perquè realment angoixa una mica.